Nestle Aquarel - jakie opakowanie przekona dzieci do picia wody?

 

Zakres prac:

  • analiza otoczenia, kategorii produktu, półki sklepowej;
  • analiza grupy docelowej – dzieci i trendów w opakowaniach;
  • strategia komunikacji;
  • redesign opakowań dwóch wariantów smakowych;

 

Przed jakim stanęliśmy wyzwaniem?

 

W związku z rosnącą świadomością własnego zdrowia, picie wody cieszy się coraz większą popularnością - nawyk regularnego picia wody przyjmują dorośli i wpajają go swoim dzieciom. Nic dziwnego, że na trendzie korzystają wiodące marki, w tym Nestle, dla których „moda na wodę” stała się impulsem do redesignu opakowań dla wód smakowych Auarel, kierowanych właśnie
do dzieci. Jako Agencja zaangażowana do realizacji konceptu musieliśmy zainteresować dzieci i wzbudzić zaufanie ich rodziców.

 

Nasze rozwiązanie!

 

Kluczowe podczas projektowania opakowania było odświeżenie wizerunku brand heroes marki. Animowane postaci stanowiły mocny, przykuwający uwagę element, ale z biegiem czasu i znacznym rozwojem rysunkowej animacji, straciły nieco na aktualności. Rerearch na rynku filmów animowanych i kreskówek pozwolił nam zorientować się, jakie trendy
są obecnie najsilniejsze i w efekcie upodobnić wizerunki bohaterów marki Aquarel do najpopularniejszych dziecięcych postaci, m.in. „Atomówek”
czy „Iniemamocni”. Dodatkowo - poprzez żywe, jaskrawe kolory i radosne, pełne energii pozy nadaliśmy naszym postaciom dynamicznego charakteru,
a dzięki atrybutom jak piłka, deskorolka, hulajnoga czy
rolki nawiązaliśmy do dobrej zabawy i aktywnego trybu życia. Elementem, który w łatwy sposób pozwala dzieciom rozróżnić smak jest kolor – czerwony dla truskawki i pomarańczowy dla brzoskwini. Ponieważ jednak ostateczną decyzję o zakupie podejmują rodzice, a dla nich najważniejsze jest bezpieczeństwo ich dzieci, na froncie opakowania umieściliśmy bardzo czytelną ikonę informującą o benefitach wody Aquarel.

 

Co osiągnęliśmy?

 

Zaproponowany design spełnia wszystkie najważniejsze założenia projektowania opakowań dla dzieci – wpływa na ich wyobraźnię i działa
na emocje, a racjonalny wybór pozostawia rodzicom.

 

 

 

 

 

 

masz pytanie?

napisz do nas!

zadzwoń: +48 52 328 66 39

Kontakt

ul. Śniadeckich 10,

85-011 Bydgoszcz

+48 52 328 66 39

hello@lemontree.pl